Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Nina - 20 oktober 2008 20:20

Jag hade en mycket fin helg, arbetade lite och på lördag åt jag middag hos mina finaste vänner. Vi har kännt varandra i 7 år och det finns inga hemligheter ;-), vi pratar om allt möjligt, skrattar åt oss själv ibland och dt vi har gjort tillsammans, vi har så fort vi träffas.


Maten var fantasktisk bra! Kvällen börjades med några glas Bacardi, till maten drack vi röd vin, sen fortsatt vi med lite chokolad-mint likör som var mycket go, sen en snaps flaska kom plötsligt på bordet, några snapsar och då var vi på G! Vi bestämde gå ut och dansa, började ringa taxi men det var upptaget överallt.


EN kompis ringde och undrade om vi inte vill komma på en liten förfest...KLART vi vill men hur ska man få tag på bil och en chauförr på lördag kväll.....efter några samtal lyckades vi hitta en chauförr. Det är en kompis till mig ochdet var mycket snällt av henne att köra oss in till stan. Bacarsi flaska följde med på festen! Vid 23 tiden gick vi ut på Valdino här i stan...ett ställe som har mycket varierande kunder med oftast hög ålder hahahaha...men i lördags var det rätt bra med folk och inte så gamla var dem heller.


 Det första vi köpte i baren var tequila...mums, det var bra start, sen några cider och lakritsmintu (som jag lyckades spilla lite grann). vi dansade och hade kul, minglade, pratade med folk osv...tiden gick fort!


Ex var där och det blir alltid en så jobbigt när vi ses....man kan nästan skriva en bok eller göra en film om mig och henne, vet ej om det blir drama eller komedi med thriller inslag som kan bli en bestseller! Men i alla fall jag och min kompis tog taxi hem, jag öppnade rutan för att säga hejdå till en kompis då började taxi köra...och fort, min balans var ur balans och jag höll på att ramla ut...men det gick bra. MEN när jag gick upp till min lägenhet...trött efter alla dessa drycker...skulle öppna MIN dörr men visades att det var grannars dörr, de som bor under mig....haha, det var ju en trappa upp till. Granne öppnade dörren (kl.2.30) och sa hej Nina, kom in ...vill du ha en öl? mmm fina grannar, de tog hand om mig...vi satt och surrade en timme, sen kände jag att nån drog rullgardin framför mina ögon...DAGS ATT GÅ HEM OCH SOVA!


Kläderna slängdes på golvet, snabb dusch och mjuk go säng och mina kuddar som finns alltid där för mig, särskild när jag sover ensam ;-).


Detaljer från kvällen behåller jag för mig själv!


puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards