Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Nina - 30 oktober 2008 20:18

Det är mycket trevligt att fara hem till Rysslnad, alla är trevliga och man känner sig som hemma, man känner sig efterlängtat. Men jag längtade tillbaka till Sverige, jag har jo bott här tio år och det är mitt hem också.


Rysk mentalitet skiljer sig mycket från svensk och jag kände att jag inte förstår hur folk tänker och hur de pratar...många ord är  borta och bortglömda, det är lite skrämmande. Fast efter några dagar gick det mycket bra att kommunicera och göra sig förstått. Jag så klart förstår nästan allt de säger men förstår inte sätter hur de tänker...hmm.


Jag har träffat min bror som är ganska så speciell och det var kul att se honom. Vi pratade en hel del men jag ser att han är som han är...om ni har hört talats om Aspergers syndrom så förstår ni det. Om inte: Aspergers syndrom, ibland förkortat AS, är ett tillstånd inom autismspektrumet, som ligger nära högfungerande autism. Den uttrycker sig på olika sätt hos olika individer, och kan ha både positiva och negativa konsekvenser för en människas liv. Liksom andra autismspektrumtillstånd kännetecknas den av bland annat repetitiva beteendemönster och ofta nedsättningar i förmågan till socialt umgänge och kommunikation. Asperger skiljer sig dock från 'klassisk' autism i det att icke-sociala aspekter av intellektuell utveckling i allmänhet fortskrider i normal eller förhöjd omfattning. JA det är så med min storebror.


Det är kul att fara dit men jag längtar alltid tillbaka till Sverige, till mina vänner och när och kära som finns här!


kram på er!



Ovido - Quiz & Flashcards